Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Genos Forum
 Genos2 gerelateerde onderwerpen
 Opslag nieuwe samples
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gjm123
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 26/03/2024 :  15:23:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag,
Ben reeds enige tijd in de weer om middels een cpi-bestand samples weg te schrijven op de user dan wel de usb. Gaat in principe goed (samples blijven dan aanwezig op de user of usb). Kan ook G2 úit en vervolgens weer aanzetten, ook dan zijn de samples nog hoorbaar aanwezig. Echter, alles verandert indien ik een nieuwe cpi installeer; dan is het geluid weggevallen.
Heeft e.e.a. te maken met een door Yamaha opgelegd keurslijf? Dat de uitbreidingsmogelijkheden van de G2 bewust beperkt gehouden worden om deze niet te veel richting de Montage te (kunnen) laten gaan.
Ik hoop echter, dat ik ernaast zit en dat ik iets over het hoofd gezien heb. Graag input.

T-Rossie
Moderator

3179 berichten

Geplaatst - 26/03/2024 :  16:47:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Zodra je een andere .cpi installeert wordt de 'vorige' overschreven.... dat wordt ook aangegeven en is algemeen bekend.

Geen idee wat je bedoelt met 'opgelegd keurslijf'. Met behulp van Yamaha Expansion Manager (YEM) kun je een flink aantal expansion packs samenvoegen in een (grote) .CPI file en als geheel installeren via het EXPANSION menu.

Volgens mij zit je er inderdaad 'naast'

Bewerkt door T-Rossie op 26/03/2024 16:49:04
Ga naar bovenaan de pagina

gjm123
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 27/03/2024 :  12:07:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Rossie ....,
Hetgeen je me vertelt is voor mij een open deur. Ik zal hierbij een poging doen om m'n aanname duidelijker voor het voetlicht te brengen.

Stel, dat ik een cpi-bestand op de G2 installeer met bv een aanvullende verzameling strijkers, dan worden die nieuwe strijkers beschikbaar middels het flashgeheugen van de G2. Om nu extra toekomstig flashgeheugen te realiseren, wil ik die betreffende strijkers uit het expansion memory kopiëren naar een user- dan wel usb-directory. Dat heb ik gedaan middels de "save"-functie en dat werkte. Ook na een restart van de G2 bleken de nieuwe strijkers nog HOORBAAR aanwezig (op het externe geheugen (user/usb) van de G2. Echter, en nu komt het, na het installeren van een nieuwe cpi is het einde verhaal; nieuwe strijkers nog wél zichtbaar aanwezig, maar niet meer hoorbaar!
Kortom, m.i. is het vooralsnog niet mogelijk om op de G2 een geluidsbibliotheek aan te leggen in het externe geheugen met samples van "derden".

Aarzel niet te schieten, indien ik er daadwerkelijk toch naast zit!
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3179 berichten

Geplaatst - 27/03/2024 :  12:45:02  Toon profiel  Reageer met citaat
De benodigde Voice-Data kan uitsluitend naar Expansion-Memory geschreven worden en vanaf daar worden gebruikt.
Dit was al zo op de Tyros5, zie de YEM Stap-voor-stap handleiding van Richard van Straten.

Ga naar bovenaan de pagina

gjm123
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 28/03/2024 :  10:08:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dus is het nog altijd niet mogelijk om voices vanuit hert expansion memory over te schrijven naar een extern geheugen (user/usb)?
Toch wel een makke, wil ik maar zeggen; zou de speeltjes van Yamaha opwaarderen tot een nog hoger niveau indien die mogelijkheid wél aanwezig was m.i..
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000