Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

 Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 gratis bladmuziek
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

panter
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 20/01/2024 :  13:28:30  Toon profiel  Reageer met citaat
op deze webside kunt u GRATIS BLADMUZIEK DOWNLODEN en ook deze webside is NIET besmet met virus. kijk vooral oder aan de pagina naar
*Nog veel meer partituren een geweldige webside o ja en even een opmerking voor die mensen die er voor gezorgd hebben dat mijn vorige berichten (over CDG+MP3) zijn verwijderd allemaal pure JALOEZIE.kijk gerust eens op deze webside en oodeel dan zelf!

https://www.luckeirse.be/onderwerpen/Tyros%203/pagina/Partituren.htm

https://www.luckeirse.be/index.htm

Bewerkt door T-Rossie op 20/01/2024 13:47:50

T-Rossie
Moderator

3179 berichten

Geplaatst - 20/01/2024 :  13:47:26  Toon profiel  Reageer met citaat
@Panter:
Uw vorige bericht heb ik verwijderd omdat het niets van doen heeft met de Genos2. Dit bericht hoort ook niet thuis in deze Genos2 rubriek en ik zal het verplaatsen naar de rubriek 'overige'.

De site van Luc is overigens al veel langer bekend onder de vaste bezoekers van dit forum.

Ga naar bovenaan de pagina

Soneg
Advanced Member

1583 berichten

Geplaatst - 20/01/2024 :  14:09:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Een beetje vriendelijke toon wordt ook zeer op prijs gesteld , we zitten hier niet op X ( Twitter)

Genos2/MFC10/YC61
Ga naar bovenaan de pagina

tyros2
Senior Member

791 berichten

Geplaatst - 20/01/2024 :  18:02:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Slecht geslapen Leo ??????

Muzikale Groet
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

panter
Starting Member

13 berichten

Geplaatst - 21/01/2024 :  11:31:00  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi henk ik heb niet slecht geslapen maar ik kan het niet uitstaan dat er een persoon is die dit forum cencureert door zijn persoonlijke gedachten maar goed het is natuurlijk wat een ieder hier zelf van denkt.
en ik heb al lang niet meer de tyros 2 maar ook t 3 en t 4 en t 5 gehad en nu al 5 jaar de GENOS 1
die heel goed bevalt alleen jammer dat de genos 2 een opgepomte versie van de genos 1 is dat zeg ik naar het beluisteren van dieverse demo's en reactie's van mijn vrienden en kennisen waarvan er 2 zijn die de genos 2 bezitten. wij zijn een kleine klub van 8 mensen die al meer dan 20 jaar samen komen en samen spelen en er is een ding wat bij de genos 2 op valt en dat is de te hoge prijs voor weinig voouitgang. groeten panter.
Ga naar bovenaan de pagina

T-Rossie
Moderator

3179 berichten

Geplaatst - 21/01/2024 :  12:14:36  Toon profiel  Reageer met citaat
@Panter:
Dit forum kent een aantal moderatoren die proberen het een vriendelijk/gemoedelijk en ter zake doend forum te houden. Zodra er wordt gepost over onderwerpen welke helemaal niets met muziekinstrumenten van doen hebben, dan grijpt één van ons in.


Bewerkt door T-Rossie op 21/01/2024 17:26:23
Ga naar bovenaan de pagina

Jilles
Starting Member

10 berichten

Geplaatst - 23/01/2024 :  18:14:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Op YKK- musicsheets
Staat ook heel veel gratis bladmuziek
Ik heb er meerdere gebruikt
Gr jilles
Ga naar bovenaan de pagina

TonvdVelden
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 09/02/2024 :  15:14:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Graag wil ik me even richten tot alle muzikanten die het notenschrift niet zo goed beheersen als er met mollen of kruizen aan de sleutel moet worden gespeeld. Dus in toonsoort C.
Er is een programma MUSESCORE (gratis) waarbij je dus partituren met mollen of kruizen aan de sleutel kunt overtypen inclusief het akkoord symbool.
Als dat is gedaan kun je de betreffende partituur transponeren naar de toonsoort C. Het hele muziekstuk, inclusief de akkoordsymbolen, worden dan omgezet naar toonsoort C.
Wil je het stuk toch afspelen met de toonsoort die de schrijver heeft bedoeld, kun je dat heel eenvoudig doen door op je keyboard de transponeer functie te gebruiken.
Een stuk overtypen in MUSESCORE vergt enige oefening.
Op dit moment doe ik er ongeveer 10 minuten over om b.v. een stuk bladmuziek van De Stef Meeder serie om te zetten.
Voor muziekstukken waarbij meerdere toonsoorten in het stuk voorkomen is ook een oplossing.
Ook dan kun je alles overzetten naar toonsoort C.
Als er belangstelling is voor deze tip zie ik het wel aan de reacties.
Ik ben dan bereid om er dieper op in te gaan.
Ton van der Velden
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000